Prewiev armád | Mifia | 25.4.2006

Armády

V minulom dieli sme mali česť hrať za rôzne národy ako Gondor, Rohan atď. V BFME 2 sa niektoré národy spojili resp. pridali sa nové. Gondor a Rohan sa spojili a vytvorili frakciu ľudí. Zostali nám starý známi ako Isengard či Mordor. Pridali sa nám rasy elfovia, trpaslíci a goblini. Z čoho vyplýva, že môžete hrať až za 6 národov. Každá strana má svoje výhody či nevýhody. Elfovia majú napríklad lukostrelcov, a trpaslíci majú pomalú, ale zato účinnú pozemskú pechotu. Hrdinovia zostali asi všetci, ale pripudli nový, spomeniem asi najvýraznejšiu osobnosť elfí kráľ Elrond. Poďme na budovy a ich funkciu. Zostali skoro nezmenené. Okrem pevností. V 1. dieli ste mihli stavať hradby iba v určenom okruhu, ale v 2. dieli môžte staviať na ľubovoľnom mieste na mape. Ďalšou pozitívnou novinkou sú prístavy. Každý národ má prístav a lodenice. V lodeniciach môžete vyrábať prepravné, demoličné a bojové lode. S prítomnosťou lodí súvisí ďalšia novinka lodné súboje. Podľa mňa sú vskutku veľmi prepracované a skvelé. Každý národ má svoje lode, napríklad Mordor má asi najlepšie lode korzárov, avšak elfovia majú tiež veľmi efektívne tkz. bárky. Za power pointi, ktoré boli aj v jednotke si viete nakúpiť rôzne nové veci. Ponuka je u každého národa rôzne. Zemetrasenia, a rôzne iné živly sa dajú kúpiť za tieto body. Najlepšia ponuka je asi u elfov, kde viete vyvolať kone, ktoré si skalý fans pána prsteňov pamätajú z scény v 1. časti, kde Arwen niesla Froda do elfského kráľovstva, keď ich prenasledovali nazghulovia. Vtedy Arwen nejakou motlidbou vyvolala prúd vody s obrovskými bielymy koňmi. Poďme teda na jednotlivé národy.

Mordor

V mordore je všetko po starom za povšimnutie azda stojí Trolla, ktorý je na môj vkus rovnaký ako Ent. Jedine asi trpaslíci môžu dlhšiu dobu odolávať trollom . Ďalšou skvelou jednotkou sú mordorské korzáry. Tie nemajú v stredozemi u lodí konkurenciu. Jedno veľké prekvapenie. Po celej mape sa pohybuje prašivý tvor notoricky známy z vety,, Môj milášek'' mnohý vedia o kom hovorím. Áno je to gloom. A vo svojej ruke zviera prsteň. Ak sa Mordor(goblini) zmocní je to skutočne pohroma. Povolá osobne pána zla Saurona. Hrdinovia Mordoru zostali nezmenení. Stratené existencie ako nazghulovia ostali. Pribudli k ním bratia na koňoch, ktorý majú avšak, čo doháňať. Pribudol najlepší a najsilnejší hrdina mordoru vyslanec zlého pána Saurona- Hlas Saurona.

Plusy Mordoru:

  • Hrdinovia
  • korzáry

Mínusy Mordoru:

  • Hradby a budovy sú skoro nezmenené iba malé detaily

Goblini

Sú novou rasou, ktorá sa pripojila ku Sauronovi. Sú malý, ale nedajte sa oklamať tieto bytosti sú natoľko obratné , že dokážu preliezť aj hradný múr. Veľmi zaujímavou jednotkou goblinou sú pavúčí jazdci, ktorú útočia kopijou a lukom. Ich hrdinovia sú pomerne slabí s výnimkou krála goblinou, ktorý sa pohybuje na škorpiónovi. Posilou goblinou sú hlavne trollovia a horskí giganti, ktorí sú účinný hlavne proti budovám.

Plusy Goblinov:

  • Trollovia
  • Obri
  • Možnosť vyvolať Saurona

Mínusy Goblinov:

  • Pomerne slabý národ

Isengard

Autorovi sa tomuto národu zrejme už nechcelo venovať veľa pozrnosti. Nedostalo sa mu žiadnej novej veľkej zmene ak nerátame samozrejme hrady, ktoré sa zmenili u každého národa. Hrdinovia sú úplne rovnaký ostal aj známy Saruman, ktorý má iba menšie vylepšenia v podobe kúziel. S môjho hľadiska je to zrejme najslabší zo všetkých národov.

Plusy Isengardu:

  • Saruman

Mínusy Isengardu:

  • Oproti jednotke sa jeho stanovisko zmenilo- najslabší národ v hre

Ľudia

Štáty Rohan a Gondor sa spjojili a vytvorili národ ľudí. Väčšina jednotiek sa zachovala aj moji obľúbený rohanský jazdci. U jazdcov sa zmenila jedna podstatná vec. Môžete s nimi bojovať na diaľku i z blízka. Stačí prepnúť zbraň na luk a je to. Podľa mňa sú rohanskí jazdci najlepšia jednotka v hre. Všetko ostatné je asi postarom. Hrdinovia sú rovnaký Aragorn, Eomer, Eowyn proste všetci aj najlepší hrdina Gandalf.Nejaké veľké zmeny nenastali. Hradby sú trochu vylepšené, dá sa natiahnu múr, lukostrelci na hradbách proste rutina.

Plusy Ľudí:

  • Hlavne hrdinovia
  • Jazdci

Mínusy Ľudí:

  • nič podstatné som nepostrehol

Trpaslíci

Tento národ sa v minulom dieli skoro ani neobjavil teda, aby som to uviedol na pravú mieru tvorcovia sa na túto rasu vykašľali. Ale vtomto dieli je to inak. Je to národ, ktorému sa venovala asi najväčšia pozornosť. Jednotky trpaslíkov sú veľmi pomalé, ale zato sú zrejme najsilnejšie v hre. Sú totiž veľmi odolné. Tak ako Gimli v jednotke aj ostatní trpalíci môžu vrhať sekeru na diaľku, čo je veľké plus. Zdrojom prijmu sú štôlne. Zbrane ako katapulty sú taktiež ako trpaslíci veľmi odolné a ťažko ich zničiť. Zničiť ju má aj problém nejeden nazghul. Dá sa obohatiť aj o liečenie. Hrdinovia sú rovnakí. Nechýba Gimli a jeho otec Gloin, s ktorým si užijete podstatnú časť campane za dobro.

Plusy Trpaslíkov:

  • Asi najsilnejší národ v hre
  • Odolnosť a sila jednotiek

Mínusy Trpaslíkov:

  • pomalosť jednotiek,hrdinov...

Elfovia

Stali sa samostatným národom v hre. Bytosti z Rokliny, Zlatého lesa a ostaných elfích kráľovstiev sa spojili a vytvorili jeden veľký silný celok. Všetkým jednotkám dominuje elfská jazda a lukostrelci. pri likvidácii budov sú najlepší moji obľúbený Enti čiže stromy. nechýba známy Stromofúz. Veľkým plusom u elfov je pri budove. Pri pevnosti si môžete postaviť vežu z ktorej budú biele vodné kone. Jeden kôň dokáže zabiť aj troch goblinov, či iných nepriateľov.

Plusy Elfov:

  • Za power pointy(čiže prsteňov ktoré získavate zabíjaním nepriateľov) môžete vyvolať biele "vodné kone"
  • Hrdinovia Legolas, Elrond

Mínusy Elfov:

  • Nič