Recenzia | Mifia | 30.4.2006

Táto hra bola určite najočakávanejšia stratégia roka 2006. Teraz, keď sa nám už dostala do rúk musím povedať, že vydarenejšiu stratégiu som v živote nehral.  V dôsledku toho, že sme hrali aj jej predchodcu BFME sme hneď na začiatku postrehli veľmi veľké zmeny. V prvom rade to je príbeh, ktorý je úplne nový a úplne nezávislý od jednotky (viď sekciu príbeh) . Avšak jedno má z jednotkou spoločné. Boj o stredozem. Znova si môžete vybrať, či chcete hrať za dobrú alebo zlú stranu alebo si zahrať známy mód z jednotky war of the ring. Celá hra neni až tak rozsiahlá. Veď každá kampaň, či už za dobrých alebo zlých má len 8 misií. Pýtate sa teda, čo je na tej hre dobré však? Odpoveď je jednoduchá veľmi dobrá hrateľnosť. Či ste už hrali jednotku alebo nie verte mi aj skúsenému hráčov potrvajú misie od čísla 5 dosť dlho. Nepriatelia nie sú až taký sprostý akoby ste si mohli myslieť. Poďme na grafiku. Grafika titulu The Battle for Middle-Earth 2 je jednoducho úchvatná. Na maximálnych detailoch a v top kvalite si však hru vychutnáte len pri naozaj silnej zostave. Pekne formovaná krajina s vydarenými návrhmi objektov a budov je vysokej na úrovni. Modely postáv a hrdinov sú pôsobivé a celkový dizajn hry veľmi dôstojný. Súčasťou je aj kvalitné ozvučenie a pôsobivý hudobný podklad. Ja konkrétne som s hrou nemal vážne problémy, jedine keď sa rozpadávali niektoré budovy, hra na okamih stuhla.

Ďalej poďme na zmeny v oblasti hrdinov, jednotiek, a bonusových síl. Body na nákup schpoností získavate za úspechy v boji. Nájdete tu osvedčené bonusy ako Sauronovo oko, zmenu počasia, doplnky na zvýšenie schopností jednotiek, liečenie a nechýba starý dobrý Balrog. Zaujímavé novinky sa týkajú najmä vyvolávania nových jednotiek a monštier. Takže na pomoc si môžete privolať aj jaštera, ktorému trčí z pôdy dlhý krk (wyrm) , monštrum z chápadlami, ktoré vo filme strážilo vchod do trpaslíčej jaskyne alebo draka! Zaujímavé je aj privolanie Toma Bombadilla. Aj keď neviem, kto to je neni až tak zlý, ale na hrdinov ako Legolas, či Aragorna. Môžete si taktiež vyvolať hobbitov Sama, Froda a Pippina. táto zostava avšak proti takým hrdinom ako je Nazghul, či iný hrdina neni vôbec silná a poďla mňa sa ani neoplatia kúpiť. Ale ani jedno vylepšenie od jednotky neni nič oproti veľmi dôležitej zmene. Možnosť vytvoriť si vlastného hrdinu, ktorý sa vylepšuje z misie na misiu a získava body, ktoré môže meniť na vylepšenia ako sú lepšia streľba, útok, či obrana. Môžete s ním hrať v Skirmishi, vylepšiť ho, vytrénovať a potom postaviť proti svojmu kamarátovi na hru cez internet. Je to poďľa môjho názoru veľmi výtaná zmena. 3. zmena, ktorú spomeniem sa týka fariem. V jednotke boli zdrojom príjmov boli rôzne stavby ako farmy, mäsiarne a drevárne, ktoré generovali v danom čase predurčený počet surovín. To platí stále, ale prírastky tentoraz závisia od polohy produktívnej budovy. Teda na niektorých miestach získate viac surovín, na iných menej. Ideálna je výstavba vo väčších vzdialenostiach a mimo pole pôsobnosti ostatných príjmových budov. Tieto stavby súčasne zvyšujú maximálnu kapacitu jednotiek. Ďaľší rozdiel sa týka jednotiek. V jednotke ste mohli mať v jednej jednotke len zhruba pár vojakov v pokračovaní sa tento počet zväčšil.

Takže toto je zhruba charakteristika tejto hry a možno už niektorí pochopili, prečo sme sa rozhodli zriadiť si web akurát o tejto hre.

96%

(Dalšiu recenziu nájdete tu)